Dá sa vôbec PPC kampaň ešte vylepšiť? Tak práve takúto otázku si možno kladú mnohí z Vás, pričom sa buď Vy alebo spoločnosť, ktorej bola PPC zverená, snažíte o čo najlepší zásah za čo najnižšiu sumu. Google Adwords kampaň pokojne môžete rozdeliť na akúsi klasickú a na veľmi dobre optimalizovanú. To, kde sa nachádza aj tá Vaša, možno zistíte z nasledujúcich riadkov.
Aj keď si mnohí z Vás poviete, že svoju štruktúru reklamnej kampane máte dobre optimalizovanú, často to nie je pravda. Jedna kampaň, všetky kľúčové slová a len jedna reklamná skupina s jedným reklamným textom. Takto vyzerá drvivá väčšina kampaní, ktoré nie sú efektívne a prinášajú síce nových návštevníkov, nie však v takom počte a za relatívne nízke sumy. Štruktúra kampaní by mala mať jasnú „hlavu a pätu“ už na začiatku, aby sa kampaň lepšie optimalizovala. Dôležité je rozhodnutie o rozpočte, landing pages, ale aj o krajinách, na ktoré sa rozhodnete pôsobiť. Všetky tieto atribúty je možné nastaviť len pri kampani alebo reklamnej zostave. Inak povedané, jedna kampaň = jeden rozpočet.
Azda každý chce vo svojom segmente predbehnúť konkurenciu. Viditeľnejšie a pútavejšie reklamy sú teda prioritou, od ktorej by ste nemali ustúpiť. Vytvorením kreatívneho reklamného textu sa to len začína. Do reklamy totiž môžete pridať odkazy na podstránky v rámci webovej stránky, telefónne číslo, ktoré užívatelia môžu ihneď využiť na kontaktovanie. Okrem telefónneho kontaktu to môže byť aj kontakt klasický, teda presná adresa, ktorú je možné skopírovať a otvoriť v niektorej zo služieb určenej pre zobrazenie mapy, ako Google Maps. Aby ste ihneď zaujali užívateľov, môžete využiť aj riadok na popis. Ten slúži na to, aby ste doň zakomponovali všetky Vaše výhody.
Štatistiky napomáhajú pochopiť správanie užívateľa, pričom pomocou nich lepšie optimalizujete kampaň. Na začiatok stačí, ak by ste prepojili Analytics a Adwords účet. V Analytics sa Vám bude zobrazovať hneď niekoľko stĺpcov navyše, ktoré Vás budú informovať o aktivite užívateľov, ktorí prišli z PPC. Zistíte tak, či sú pre nich cielené podstránky skutočne tak zaujímavé alebo hľadajú na Vašom webe celkom niečo iné. Výkonnosť, konverzie či priemerné trvanie relácie z PPC tak bude štandardným údajom, ktorý sa dozviete na jednom mieste.
Ak nemáte záujem o to, aby sa reklama zobrazovala príliš často alebo po celý deň, rozhodne upravte aj jej frekvenciu. Tým môžete zamedziť tomu, že PPC reklama bude neefektívna alebo sa bude zobrazovať užívateľom, ktorí nemajú tendenciu ju využiť. Taktiež môžete osloviť aj návštevníkov, ktorí na Vašom webe už niekedy boli.