Určite ste aj vy zachytili informáciu, že pre lepšie optimalizovanie web stránok a eshopov pre vyhľadávače je nutné vymieňať spätné odkazy.
Túto otázku si kladú mnohí majitelia web stránok či eshopov, ak chcú svojpomocne dostať web čo najvyššie vo vyhľadávači na niektoré kľúčové slová či frázy. Odpoveď však nie je jednoduchá. Kým v minulosti sa spätné odkazy vymieňali z rôznych web stránok či eshopov, bez ohľadu na ich tematickosť či vybočenie od témy Vašej, dnes sa kladie dôraz predovšetkým na tento aspekt. Tematickosť webu je azda najzásadnejšie kritérium, ktoré rozhoduje o kvalite spätného odkazu. Tiež treba prihliadať aj na hodnotenie web stránky a eshopu z pohľadu vyhľadávača. Sú to rôzne „ranky“, teda hodnotenia, ktoré jednotlivé vyhľadávače priraďujú všetkým web stránkam a eshopom. Čo je však podstatné, je hodnota samotného hodnotenia, teda samotné číslo. Čím vyššie, tým lepšie. Platí teda opačné hodnotenie ako v škole, kde hodnotenia 0 či 1 sú najnižšie a naopak 10 je najvyššie. Mať však toto hodnotenie na najvyššej úrovni je azda pre bežného smrteľníka nemožné a slúži to len ako motivácia, dostať sa čo najvyššie.
Vyhľadávač musí vedieť, kde a v akej súvislosti sa odkazuje či píše o Vašej web stránke či eshope. Preto je veľmi dôležité mať spätné odkazy na tematicky príbuzných weboch, aby sa zaoberali témou, ktorá sa nachádza aj na Vašom webe. Spätné odkazy určujú akúsi „popularitu“ webu vo vzťahu k ostatným. Čím je web populárnejší v tomto ponímaní, tým je logicky vyššie, pretože weby, na ktoré nik neodkazuje alebo majú málo odkazov, sú vnímané ako nepopulárne a „menejcenné“.
Výmena je len jeden spôsob, ako mať kvalitný a hodnotný spätný odkaz. Existujú aj mnohé ďalšie spôsoby, ako napríklad linkbaiting. Je to v podstate najprirodzenejšia cesta zo všetkých, na ktorú často mnohí zabúdajú a spätné odkazy len vymieňajú, kupujú či inak neprirodzene získavajú. Linkabiting je spôsob získavania spätných odkazov, na ktorý by sa mal zamerať každý. Je to prirodzené odkazovanie na Váš web prostredníctvom ľudí, ktorým sa páči, ktorým sa zapáčil obsah na ňom či je pre nich inak zaujímavý. S týmto spôsobom sa stretávame predovšetkým pri zaujímavých článkov, na ktoré ľudia zvyknú odkazovať, pretože chcú svojim návštevníkom ponúknuť ešte niečo viac. O linkbaiting by ste sa teda mali snažiť možno najviac zo všetkého, avšak v dnešnej dobe je to pomerne ťažké. Ľudia, predovšetkým bloggeri, len málokedy odkazujú na menej známe weby len kvôli ich zaujímavému článku. Väčšinou v ich blogoch nájdete odkazy na weby či na články na weboch, ktoré sú aj bez tohto odkazu dosť populárne a v online svete známe. Spätné odkazy preto rozhodne netreba podceňovať.
Ak chcete optimalizovať Váš web pre vyhľadávače, neváhajte nás kontaktovať a my Vás dostaneme ešte vyššie.