Internetových obchodov je nielen na Slovensku viac ako dosť. Čoraz viac z nich je svojimi vlastnosťami bližšie a bližšie k potenciálnym alebo už existujúcim zákazníkom. Ešte však existujú aj také eshopy, ktoré nespĺňajú požiadavky návštevníkov a ktoré by sme vôbec nemohli zaradiť medzi nejaké „user friendly“ eshopy. Je to najmä z toho dôvodu, že návštevník sa v nich stráca, niektoré funkcie a prvky sú neprehľadné či až príliš otravné a celkovo je eshop nedokončený. Poďme sa spolu pozrieť na 5 najčastejších chýb, ktoré vidíme na eshopoch.
Na homepage sme si pri niektorých weboch zvykli na to, že je na nich slider veľkých rozmerov. Na produktových podstránkach respektíve podstránkach jednotlivých kategórií je to však často omyl, ktorý pletie návštevníkov a svojím spôsobom ich vyháňa preč z eshopu. Návštevník potrebuje mať predovšetkým prehľadný web. Veľký slider zaberá množstvo miesta, ktoré sa mohlo využiť na prehľadnejšie predstavenie hlavných produktov v kategóriách. Takéto stránky by mali pôsobiť ako klasické „výkladné skrine“ obchodov, ktoré poznáme. Nie vždy je tomu tak.
Schované menu je príčinou toho, prečo máte málo zákazníkov. Určte by ste sa mali snažiť o to, aby menu bolo na viditeľnom mieste, avšak v tomto prípade platí, že fantázií sa medze kladú a tak príliš s pozíciou horného a bočného menu neexperimentujte. Taktiež do menu pridajte vždy všetko podstatné, aby sa k tomu návštevníci mohli dostať. Informácie a správna cesta k informáciám sú nevyhnutné k tomu, aby sa z návštevníka stal zákazník.
Ak tovar kupujete prostredníctvom internetu, potom si ho určite chcete aspoň pomocou obrázku lepšie prezrieť. Ak však obrázok chýba, potom Vaša motivácia kúpiť si daný produkt, je veľmi nízka. Taktiež je aj chyba, ak nahrávate obrázok s príliš malým rozlíšením. Dajte si záležať na tom, ako vyzerajú fotografie Vašich produktov. Určite Vám to môže priniesť viac konverzií, ako si myslíte.
Chcete získať viac konverzií? Svoju konverziu musíte však aj dostatočne zvýrazniť. Slovíčko „kúpiť“ či „pridať do košíka“ musí byť dostatočne výrazné na to, aby toto tlačidlo ľudia aj využili. Ak je schované niekde za informáciami o produkte alebo sa nachádza na celkom neobvyklom mieste, potom ani od návštevníkov nemôžete očakávať, že by si ho všimli v takom počte, na aký ste zvyknutí.
Veľa systémov ešte stále neumožňuje zobrazovanie dostupnosti tovaru. Slovíčko „skladom“ alebo „do XY dní“ ešte stále v mnohých prípadoch chýba. Určite sa tejto chyby vyvarujte a poskytnite svojim návštevníkom aj informáciu o cene. Cena nielen za tovar, ale aj za prepravu je v konečnom dôsledku pre návštevníka veľmi dôležitá.
.