V tomto blogu si povieme zopár tipov, ktoré by aj Vám mohli poradiť, ako nastavovať PPC kampaň a ako vyťažiť z Vašich peňazí maximum klikov a v konečnom dôsledku aj viac zákazníkov.
Na začiatku máte relatívne veľa kľúčových slov. Ak by ste si ich rozdelili do skupín podľa toho, na čo sú určené, budete mať predovšetkým v nich lepší prehľad. Taktiež však získate lepšiu optimalizáciu kampane a jej výkonu. Napríklad do prvej skupiny si zaraďte slová, ktoré privádzajú najviac návštevníkov a majú aj najvyššie CTR. Do druhej skupiny zaraďte zasa slová, ktoré sú vysoko výkonné a dostávate z nich aj vyššiu mieru konverzie. Tieto slová sa optimalizujú pre CPA. Je veľmi dôležité v tomto bode zoskupovať práve tie slová, ktoré majú podobnú hodnotu alebo podobné ciele v rámci kampane, ako takej.
Ak si myslíte, že práve táto skupina slov bude určite fungovať, môžete sa spliesť a práve sú to tie slová, ktoré sú najmenej výkonné. Týmto spôsobom sa len zbytočne míňa rozpočet, ktorý mohol byť použitý aj oveľa efektívnejším spôsobom. Na takéto slová nie je dobré čakať, kým sa zasa rozbehnú a budú z nich efektívne frázy. Radšej ich odstráňte a hľadajte nové možnosti propagácie.
Ešte na samotnom začiatku spustite slová vo voľnej zhode. Ak to tak urobíte, môžete tak získať longtailové frázy, ktoré upresňujú zacielenie. Časom, keď už budete poznať výkonnosť Vami zvolených slov, môžete prehodiť najvýkonnejšie slová z voľnej do presnej zhody, čo je logickým krokom práve v tejto fáze. Týmto spôsobom sa dajú dosiahnuť lepšie pozície za nižšiu priemernú cenu za klik. Samozrejmosťou je aj zvýšenie konverzií. Ak sa rozhodnete pre frázovú zhodu, tak len v obmedzenom počte prípadov. Takáto zhoda je dobrá pri produktoch, ktoré majú viacero variácií. Samozrejme, Vašim cieľom by malo byť podporenie práve tých variácií, pri ktorých sa dosahuje najväčšia konverzia.
Ak s PPC ešte len začínate, zrejme sa budete snažiť o vytvorenie veľkého počtu komplikovaných kombinácií a variantov. Okrem toho, že pri tom strávite veľké množstvo času, je to aj zbytočné. AdWords už v samotnom základe obsahuje funkciu, ktorá automaticky pokrýva aj takéto slová. Ak by ste ju hľadali, nachádza sa v spodnej časti nastavenia kampane.
Veríme, že sme aj Vám pomohli aspoň čiastočne s nastavením kampane a celkovo sme Vás vyvarovali aspoň pred niektorými chybami, ktoré sú veľmi časté a je dobré sa im vyhnúť. Ak by ste mali záujem o PPC kampaň, stačí nás osloviť s Vašou požiadavkou. Veľmi radi Vám vytvoríme ponuku na mieru a budete kampaň spravovať.
.