Optimalizácia pre vyhľadávače je dnes veľmi frekventované spojenie, ktoré patrí ja medzi veľmi vyhľadávané frázy vo vyhľadávači. Čo vlastne optimalizácia znamená a čo sa dá optimalizovať?
Ak hovoríme o SEO, respektíve o optimalizácií pre vyhľadávače, je reč o optimalizovaní webu na základe určitých metrík a faktorov tak, aby sa stránka alebo eshop dostali na čo najvyššie miesta v organických výsledkoch na konkrétne kľúčové slová alebo frázy.
Ak hovoríme o SEO, väčšina z nás má namysli predovšetkým optimalizáciu pre vyhľadávač Google. Samozrejme, na našom území je to najmä optimalizácia pre tento globálny vyhľadávač, avšak za hranicami to už môže byť inak. Každý jeden vyhľadávač má svoj vlastný algoritmus, podľa ktorého posudzuje kvalitu stránky a taktiež aj web umiestňuje v organických výsledkoch. Google však za hranicami má väčšie či menšie postavenie, čo závisí najmä od prítomnosti konkurenčných vyhľadávačov v krajine. Napríklad v Česku Google konkuruje predovšetkým Seznamu, ktorý používa množstvo ľudí a preto patrí neodmysliteľne k optimalizácií.
Ak hovoríme o SEO, tak hovoríme o dlhodobej činnosti. Za mesiac či za dva nemôžete očakávať skutočné výsledky, najmä ak je web vo veľmi zlom stave. Znamená to, že optimalizácia má svoj presne vymedzený proces, čo je základom, čo je na začiatku najdôležitejšie a potom čo nasleduje. Tým, že nebude dobre vytvorený základ – nebude mať web dobre napísané a vytvorené onpage faktory, nebude sa môcť pracovať na offpage. Ak to firmy alebo jednotlivci robia aj opačne, potom ste zrejme nemali najšťastnejší výber a mali by ste uvažovať nad zmenou takejto firmy.
Spomenuli sme teda, že optimalizácia sa skladá z onpage a offpage faktorov. Medzi onpage zaraďujeme predovšetkým titulok, url adresu či meta popis, ale aj popisy kategórií či produktov, ktoré sa na webe nachádzajú. Je veľmi dôležité, aby bolo na webe dostatok unikátneho obsahu. To znamená, že obsah nie je skopírovaný z iných webov a že ste ho vytvorili buď Vy sám alebo túto prácu mal na starosti copywriter, ktorý zabezpečuje obsah na web aj s ohľadom na kľúčové slová.
Práve početnosť kľúčových slov na webe je veľmi diskutabilná a mnohí na ne zabúdajú. Prirodzeným spôsobom sa však pri písaní článkov, popisov alebo celkovo obsahu na webe tieto slová v rôznych formách používajú a tak sa nemusíte ľakať, že treba celý web teraz prerobiť.
Medzi offpage faktory zaraďujeme predovšetkým sociálne siete a taktiež aj budovanie kvalitných spätných odkazov. Tieto odkazy by sa mali nachádzať v texte a nie iba v pätičke či rôznych sekciách, kde sa umelo vytvárajú akési linkové farmy.
Optimalizáciu vykonávame aj my - v Grandiosoft. Máme už celý rad spokojných klientov, medzi ktorých sa môžete zaradiť aj Vy!