Doba, ktorú žijeme, by sme mohli charakterizovať slovom „online“. Rozhodne jej to bude pasovať. Tak, ako sa však zmenila celá doba, museli sa zmeniť aj jej jednotlivé prvky. Medzi tie zaraďujeme aj marketing a marketingové aktivity.
Online marketing, ako znie jeho terajší názov, sa vyvíjal pomerne dlhý čas a za tento čas prešiel mnohými zmenami. Ani dnes ešte o ňom nemožno povedať, že je finálny a nikdy ním ani nebude. Tento nový typ marketingu je rozhodne pre mnohých ešte neprebádaná cesta, avšak určite je to možnosť a niekedy aj povinnosť, ako sa zviditeľniť spomedzi Vašej konkurencie.
Je to v podstate všetko, čo si predstavujeme pod online propagáciou. Takáto propagácia je nevyhnutná najmä teraz – v čase, kedy je internet dostupný každému a kto nie je na internete, ako keby neexistoval. Sú to teda všetky marketingové aktivity, ktoré sa dajú praktizovať na internete a online. My si však dnes niečo povieme o webových stránkach a reklame na internete.
Webové prezentácie alebo web stránky sú dnes základom toho, aby ste oslovili svojich potenciálnych zákazníkov aj na internete a najmä, aby Vás aj na internete našli. Veľmi malému percentu ľudí sa chce hľadať si firmu alebo jednotlivca offline spôsobom, pretože dnes by ani sami nevedeli kde a ako začať. Radšej si otvoria prehliadač a do vyhľadávača zadajú zopár kľúčových slov či fráz. Online marketing je tak propagovanie firiem spôsobom na internete. Web stránka však nemá jednotnú úpravu a práve v tom býva jej čaro a odlíšenie sa. Každý web je iný, či už výzorom a niektoré aj funkciami. Aj u nás, v Grandiosoft, sa snažíme, aby každý web bol niečím jedinečný a vždy Vás dokázal upútať. V dnešnej dobe je už množstvo webov, ktoré sú takmer identické a odlíšiť sa od nich je skutočne náročné. V takej veľkej konkurencií, aká je azda v každej oblasti podnikania, sú však jedinečnosť či unikátnosť veľmi vítané vlastnosti.
Okrem web stránok sme spomenuli tiež reklamu na internete. Takáto reklama je väčšinou vo vyhľadávačoch, aspoň teda na tento typ drvivá väčšina pri pojme reklama na internete myslí. Reklama vo vyhľadávačoch je veľmi obľúbenou u väčšiny zadávateľov, pretože môžu priamo vidieť jej reálne výsledky pomocou štatistík. Dokážu si tak určiť návratnosť svojich investícií a tiež aj rozpočet, ktorý sú ochotní zaplatiť za deň či za mesiac. Okrem reklamy vo vyhľadávačoch hovoríme aj o bannerovej reklame, ktorá je už menej obľúbenou a to najmä kvôli jej priehľadnosti zo strany samotných návštevníkov. Tých už rôzne farebné a blikajúce bannery celkom otravujú a keď môžu, radšej ich vypnú.
Online marketing má množstvo podôb, v základe je to však akákoľvek propagácia firmy na internete alebo inak povedané propagácia online. Ak máte aj Vy o ňu záujem, neváhajte nás kontaktovať.
.