Linkbuilding je rozhodne dôležitým aspektom pri SEO optimalizácii. Má však svoje pozitívne, ale aj negatívne stránky, ktoré dokážu webu pomôcť dostať čo najvyššie, ako aj uškodiť a web potopia. Prečo tomu tak je a na čo si dávať pozor si popíšeme nižšie. Všetky spomenuté aspekty by ste však mali nechať na profesionálnu firmu, ktorá sa SEO optimalizácii venuje dostatočne dlhý čas a vie, ako web urobiť zaujímavejším pre vyhľadávač.
Najdôležitejším aspektom je hádam hodnota webu, na ktorom je spätný odkaz umiestnený. Samotná hodnota sa dá merať podľa viacerých ukazovateľov, z ktorých si treba všímať hádam tie najdôležitejšie. Rank, inak povedané hodnota, je často spájaná s vyhľadávačom Google, preto poznáme najznámejší Google PageRank. Sú však aj iné. Napríklad Moz Rank, Alexa Rank a podobne. Takúto hodnotu web nedostane len-tak. Samotné číslo závisí od mnohých faktorov, zohľadňuje sa však vek domény, obsah, kvalita a v neposlednom rade aj hodnota a množstvo spätných odkazov.
Určite ste už počuli o tom, že odkaz na absolútne nesúvisiacom webe nemá príliš veľkú hodnotu pre ten Váš. Je to jednoduché a často aj podceňované zo strany tých firiem, ktoré sa Vám podobným spôsobom snažia získavať spätné odkazy. Často je však problém v tom, že oslovujete Vašu konkurenciu, čo je absolútne nevhodné. Prečo by konkurencia mala posilňovať síce aj svoju, ale aj Vašu pozíciu vo vyhľadávači? To zrejme nie je vhodná cesta. Aj preto si treba vyberať skôr informačné stránky alebo weby, ktoré nepredávajú či neposkytujú presne to isté, ako aj Vy, ale témou sú Vám veľmi blízke.
Áno, bol to boom pred niekoľkými rokmi, kedy sa takéto odkazy vyskytovali na weboch. Často tiež kóderi vymýšľali, ako odkaz ukryť pred návštevníkmi, aby to nebolo príliš nápadné, ale tiež ako ho umiestniť na web tak, aby si ho všimol vyhľadávač. Rovnaká farba textu s pätičkou a umiestnenie práve na tomto mieste tak neboli ničím nezvyčajným. Často sa v sekciách vyskytovalo aj niekoľko desiatok či stoviek takýchto odkazov, z ktorých každý viedol niekam inam.
Určite si rozmyslite aj cielenie Vášho odkazu. Smerovanie len na hlavnú – úvodnú stránku by časom nemuselo priniesť želané „ovocie“. Skôr je dôležitejšie, aby ste si vybrali podstránky, ktoré chcete posilniť. Určite sa každá zaoberá aspoň z časti niečím iným, a tak aj slovo odkazu a samotný odkaz by mal smerovať na tematicky rovnakú podstránku na Vašom webe.
S predchádzajúcim veľmi úzko súvisí aj anchor text. To je v podstate slovo či slová, na ktoré sa dá klikať v texte a pomocou nich sa dostanete na iný web. Výber vhodných slov však dokáže zabezpečiť lepšiu kvalitu samotného odkazu.
Spätné odkazy môžu byť kvalitné, ale aj nekvalitné. Rozhodne však ich silu nepodceňujte, či už pozitívne alebo negatívne.
.