<<  20/45 >>

Spätné odkazy

1.7.2014 16:00 | grandio-soft

Linkbuilding je rozhodne dôležitým aspektom pri SEO optimalizácii. Má však svoje pozitívne, ale aj negatívne stránky, ktoré dokážu webu pomôcť dostať čo najvyššie, ako aj uškodiť a web potopia. Prečo tomu tak je a na čo si dávať pozor si popíšeme nižšie. Všetky spomenuté aspekty by ste však mali nechať na profesionálnu firmu, ktorá sa SEO optimalizácii venuje dostatočne dlhý čas a vie, ako web urobiť zaujímavejším pre vyhľadávač.

Hodnota webu

Najdôležitejším aspektom je hádam hodnota webu, na ktorom je spätný odkaz umiestnený. Samotná hodnota sa dá merať podľa viacerých ukazovateľov, z ktorých si treba všímať hádam tie najdôležitejšie. Rank, inak povedané hodnota, je často spájaná s vyhľadávačom Google, preto poznáme najznámejší Google PageRank. Sú však aj iné. Napríklad Moz Rank, Alexa Rank a podobne. Takúto hodnotu web nedostane len-tak. Samotné číslo závisí od mnohých faktorov, zohľadňuje sa však vek domény, obsah, kvalita a v neposlednom rade aj hodnota a množstvo spätných odkazov.

Tematickosť webu

Určite ste už počuli o tom, že odkaz na absolútne nesúvisiacom webe nemá príliš veľkú hodnotu pre ten Váš. Je to jednoduché a často aj podceňované zo strany tých firiem, ktoré sa Vám podobným spôsobom snažia získavať spätné odkazy. Často je však problém v tom, že oslovujete Vašu konkurenciu, čo je absolútne nevhodné. Prečo by konkurencia mala posilňovať síce aj svoju, ale aj Vašu pozíciu vo vyhľadávači? To zrejme nie je vhodná cesta. Aj preto si treba vyberať skôr informačné stránky alebo weby, ktoré nepredávajú či neposkytujú presne to isté, ako aj Vy, ale témou sú Vám veľmi blízke.

Odkaz bez textu?

Áno, bol to boom pred niekoľkými rokmi, kedy sa takéto odkazy vyskytovali na weboch. Často tiež kóderi vymýšľali, ako odkaz ukryť pred návštevníkmi, aby to nebolo príliš nápadné, ale tiež ako ho umiestniť na web tak, aby si ho všimol vyhľadávač. Rovnaká farba textu s pätičkou a umiestnenie práve na tomto mieste tak neboli ničím nezvyčajným. Často sa v sekciách vyskytovalo aj niekoľko desiatok či stoviek takýchto odkazov, z ktorých každý viedol niekam inam.

Smerovanie odkazu

Určite si rozmyslite aj cielenie Vášho odkazu. Smerovanie len na hlavnú – úvodnú stránku by časom nemuselo priniesť želané „ovocie“. Skôr je dôležitejšie, aby ste si vybrali podstránky, ktoré chcete posilniť. Určite sa každá zaoberá aspoň z časti niečím iným, a tak aj slovo odkazu a samotný odkaz by mal smerovať na tematicky rovnakú podstránku na Vašom webe.

Anchor text

S predchádzajúcim veľmi úzko súvisí aj anchor text. To je v podstate slovo či slová, na ktoré sa dá klikať v texte a pomocou nich sa dostanete na iný web. Výber vhodných slov však dokáže zabezpečiť lepšiu kvalitu samotného odkazu.

Spätné odkazy môžu byť kvalitné, ale aj nekvalitné. Rozhodne však ich silu nepodceňujte, či už pozitívne alebo negatívne.



Zdielajte na sociálnych sieťach
Facebook  Twitter  Google  LinkedIn  Pinterest  Email  Print


Hore

© Všetky práva vyhradené - www.grandiosoft.sk - Ochrana osobných údajov - Sitemap - Tvorba web stránok od GRANDIOSOFT

Nastavenie súborov cookies
Na fungovanie našej webovej stránky používame nevyhnutné cookies (essential cookies) umožňujúce realizovať základné funkcionality webovej stránky. Tieto cookies môžete zakázať zmenou nastavení Vášho internetového prehliadača, čo však môže ovplyvniť fungovanie webovej stránky. Radi by sme tiež využívali dobrovoľné cookies (non-essential), ktoré nám pomôžu zlepšiť fungovanie našej webovej stránky. Pre ich povolenie, prosím, odkliknite súhlas.
Ochrana osobných údajov  |  Informácie o cookies
Súhlasím Prispôsobiť Odmietnúť
Naspäť
Podrobné nastavenie cookies
Súbory cookie používame na zabezpečenie základných funkcií stránky a na zlepšenie vášho používateľského zážitku. Svoj súhlas pre každú kategóriu môžete kedykoľvek zmeniť.
Nevyhnutné cookies
 
Technické súbory cookies sú nevyhnutné pre správne fungovanie našej webovej stránky. Tieto sa využívajú najmä na uchovávanie Vašich produktov v košíku, zobrazovanie obľúbených výrobkov, nastavenie Vašich preferencií a nákupného procesu. Pre využívanie technických cookies nepožadujeme Váš súhlas, ale spracúvame ich na základe nášho oprávneného záujmu. Váš prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo Vás upozorňoval na takéto súbory. V takom prípade však nemusia niektoré časti našej webovej stránky správne fungovať.
Analytické cookies
 
Analytické cookies nám umožňujú meranie výkonu a počet návštev našej webovej stránky.
Marketingové cookies
 
Marketingové cookies sú využívané reklamnými a sociálnymi sieťami na prispôsobenie zobrazovaných reklám tak, aby pre vás boli čo najzaujímavejšie.
Povoliť všetky Povoliť zvolené Odmietnúť
Uložiť Odmietnúť