Poznáte to. Otvoríte si mailovú schránku a sem-tam dostanete nový newsletter. Samotné „sem-tam“ sa však postupom mení na veľmi často a newslettre začínate prehliadať a neotvárať ich. Značný vplyv na takýto stav má predovšetkým ich vzhľad či informačná hodnota, avšak faktorov je veľmi veľa a podrobne ich v tomto článku rozoberať by nemalo príliš veľký význam. Avšak tak, ako aj v iných oblastiach, aj tu existujú určité trendy či vývoj do budúcna, ktorý nám ukazuje, ako robiť e-mail marketing lepšie a ako dosiahnuť u užívateľov, aby sa na newsletter tešili a s radosťou ho otvárali.
Samotný e-mail marketing je veľmi neosobný a tým, aký je obsah v newsletteroch, túto situáciu ešte viac zhoršujú. Viac ako na ostatné faktory sa teda treba uberať smerom budovania vzťahu s Vašimi zákazníkmi či potenciálnymi zákazníkmi, ktorým rozosielate newsletter. Samotný newsletter by nemal pôsobiť obťažujúco, ale skôr by to mala byť cielená pošta užívateľovi s cieľom poskytnúť mu novú informačnú hodnotu či poskytnúť mu niečo, čo ho zaujme.
Treba však brať do úvahy aj fakt, že ľudia sú na internete čoraz lenivejší a vidieť to predovšetkým pri sociálnych sieťach. Ťažko od nich dostať akýkoľvek typ interaktivity a preto sa im treba prispôsobovať a všetko uľahčovať. Možno aj práve preto sa novým fenoménom v oblasti e-mailového marketingu a newsletterov stáva video, ako nová forma obsahu. Video spolu s popisom a zopár produktmi je čoraz obľúbenejšou formou pre samotných užívateľov, ktorý si nemusia v podstate nič čítať a všetko sa dozvedia vo videu. Ak majú záujem si propagovaný produkt zakúpiť, jednoducho ho nájdu na konci newslettera a dostanú sa priamo do eshopu.
Taktiež je dôležitým aspektom používanie zariadení s menšou obrazovkou. Takéto zariadenia sú smartfóny či tablety, ale aj notebooky s najmenšou obrazovkou. Je dôležité, aby newsletter bol responzívny a vždy sa prispôsobil veľkosti obrazovky. Ak potešíte užívateľa takéhoto zariadenia tým, že nebude musieť po newsletteri niečo hľadať, ale všetko bude mať logicky usporiadané a prispôsobené obrazovke, rozhodne sa Vám odvďačí preklikom na Váš web či prípadnou konverziou na ňom.
Do popredia za však za posledné roky dostáva predovšetkým vytváranie a dopĺňanie databázy e-mailových kontaktov, ktoré sú relevantné a nepredstavujú tak zakúpenú databázu. Nepochybne to má značný vplyv na celkovú úspešnosť takejto e-mailovej kampane, keďže newsletter budú dostávať len tí užívatelia, ktorí oň majú skutočný záujem. Nebudú to teda rôzni ďalší, ktorí sa ocitli v databáze z neznámych dôvodov, respektíve odoberali newsletter od celkom iného webu. Budovanie databázy však trvá roky, pričom aj za tento čas môžete nedobrovoľne stratiť niekoľko užívateľov, ktorí sa odhlásia. Rozhodne im však treba dať možnosť, aby sa mohli do databázy zahlásiť a pridať svoju mailovú adresu. Takúto možnosť Vám sprostredkujeme pri každom nami vytvorenom webe.
.