Ešte pred pár rokmi dozadu by si zrejme len málokto myslel, že by sme si mohli kupovať tovar a služby prostredníctvom internetu. Dnes je táto možnosť už samozrejmosťou a nie je to výsada len väčších firiem, ktoré si to môžu dovoliť.
Eshopy ako znie ich pravý názov sa stali pevnou súčasťou pri nákupnom procese. Ak uvažujeme o tom, že kúpime daný produkt alebo službu, už skoro automaticky vyhľadávame prvotné informácie práve na internete. Tu okrem iného nájdeme aj jeho bežnú a najlacnejšiu cenu a tak si to vieme porovnať napríklad s cenami v kamenných obchodoch. Recenzie nám takisto veľmi pomáhajú pri našom rozhodovaní, či si tovar kúpiť alebo sa skôr zamerať na iný druh alebo typ. Internetové obchody ponúkajú rôzne možnosti ako zaujať samotných spotrebiteľov. Prvou a azda tou najzaujímavejšou je samotný dizajn. To, ako eshop vyzerá si všimne každý jeden a to nemusí byť ani extra počítačovo zdatný. Prvé roky používania internetových obchodov priniesli postupne akési sériovo vyrábané eshopy, ktoré sú skoro rovnaké, čo sa týka rozloženia jednotlivých prvkov, menia sa tu iba farby, logá a produkty.
Dnes je skôr v móde tvoriť eshopy, ktoré sú niečím iné a ktoré sa odlišujú od ostatných. Dôležité sú však produkty a služby, ktoré si môžete ako spotrebitelia kúpiť a od toho sa môže odvíjať aj samotný dizajn. Ako klient si ho môžete určiť presne podľa vašich predstáv. Eshopy na mieru sa stali hitom posledných rokov, kedy si zákazník, v tomto prípade klient niektorej firmy, ponúkajúcej tvorbu eshopov, určí, aké konkrétne funkčné prvky by kde chcel mať na jeho eshope. Samozrejme, nie vždy má klient potrebu určovať si, ako presne by mal jeho eshop vyzerať, avšak nie je to problém, ak by mal rozmyslené čo a kde by chcel mať a následne by mu to firma mohla zrealizovať.
Samozrejme, niekedy treba brať do úvahy aj to, že každý internetový obchod by mal mať aj nejakú štruktúru a mal by dodržovať isté nepísané pravidlá. Je to kvôli tomu, aby ľudia, ktorí navštívili váš obchod prvý krát vedeli aspoň intuitívne, kde a čo majú hľadať a v prípade, že sa ako keby „stratia“ na stránke sa vedeli vrátiť o krok späť na domovskú stránku. Avšak vždy je to iba o požiadavkách.
Nezabúdajte však, že by ste nemali svoj eshop odfláknuť a mali by ste si dať na jeho dizajne a funkčnosti záležať. Ak chcete, aby váš biznis napredoval a aby ste mali neustále väčšiu klientelu, potom by ste sa ich mali neustále snažiť upútať a uisťovať, že práve vy ste ich správnym riešením. Aj samotná funkčnosť je veľmi podstatná. Nie je dobré, ak obchod vyzerá dobre iba navonok a pritom nefunguje. Snažte sa, aby všetky prvky fungovali tak ako to od nich očakávate a aby dotvárali celkový pozitívny dojem, ktorý je veľmi podstatný. Bez neho sa ľudia na eshop už nevrátia a vy možno stratíte ďalších zákazníkov. Preto si treba dať pri jeho výstavbe záležať a pozerať sa najmä na samotných potencionálnych zákazníkov.
.