Internetové obchody rastú nielen u nás ako huby po daždi čo znamená, že v posledných rokoch sledujeme ich niekoľko násobný nárast. Dnes už na internete dokáže kúpiť či objednať takmer čokoľvek, čo so sebou prináša mnohé nesporné výhody. Aj keď by sa zdalo, že terajšia doba je už na tak vyspelej technologickej úrovni, že nefunkčný eshop či eshop vytvorený s dizajnom spred niekoľko desiatok rokov nenájdete, opak je pravdou. Okrem horšieho dizajnu a funkcií, je to taktiež aj celkovo zlá úvaha nad eshopom. V tomto článku si povieme niečo viac k samotnému založeniu internetového obchodu, a to nielen z jeho technickej stránky.
Na začiatku treba mať jasne stanové odpovede na jednotlivé otázky. Je to predovšetkým otázka o sortimente, cieľovej skupine, ale taktiež aj o určitom vyformovaní Vášho profilu – profilu Vašej spoločnosti, ako by ju mali vnímať zákazníci, ale aj potenciálni zákazníci. Ak sa rozhodujete čo predávať, určite si vymedzte taký sortiment, aby ste zaplátali dieru na trhu. Teda niečo, čo iní neponúkajú alebo je Váš produkt vlastnosťami či dizajnom oveľa lepší. Ak už máte všetky podobné otázky zodpovedané, je nutné riešiť hosting a doménu, na ktorej bude možné Váš eshop vyhľadať.
Ak máte ucelenú predstavu o tom, ako by mal Váš ehop vyzerať, je to skvelé. Ak nie, potom Vám môžeme navrhnúť niekoľko dizajnov, z ktorých si už možno aj s niektorými zmenami dokážete vybrať. Je veľmi dôležité vedieť, aký máte rozpočet. Samozrejme, nízka cena sa dokáže väčšinou odzrkadliť aj na funkčnosti webu, pričom taktiež je to aj vzhľad, ktorý nemusí byť presne podľa Vás a ktorý má určité muchy, a to vďaka nízkemu rozpočtu. V zásade si môžete vybrať niektorú zo šablón alebo si nechať vytvoriť svoj dizajn na mieru. Tým, že bude Váš dizajn na mieru sa vyhnete predovšetkým tomu, aby Vaša konkurencia mala podobnú šablónu či podobné prvky, ako Vy.
Rozhodovanie o celkovom vzhľade a dizajne je späté aj s funkcionalitou. Jednotlivé funkcie je nutné zapracovať do dizajnu tak, aby sme sa tesne pred odovzdávaním projektu vyhli tomu, že bude nutné implementovať nemalé množstvo dôležitých funkcií, bez ktorých eshop nebude dostatočne funkčný a najmä podľa Vašich predstáv.
Ak už je eshop vytvorený – vytvorená je grafika a implementované sú aj funkcie, je nutné eshop spustiť a taktiež aj otestovať. Ak sa začne eshop propagovať, nie je čas na chyby a treba sa venovať novým objednávkam. Aby ste zvýšili povedomie internetového obchodu, môžete sa rozhodnúť pre niekoľko typov propagácií – môže to byť klasická platená reklama vo vyhľadávači, remarketingová reklama, reklama na sociálnej sieti Facebook či SEO optimalizácia eshopu na vybrané kľúčové slová. Je to len na Vás, pre čo sa rozhodnete, my Vám vždy ochotne poradíme.
.