Ak hovoríme, že sme na internete, určite každý na ňom nie sme s rovnakým prehliadačom. Tak, ako si môžete vybrať aj samotný internet, si môžeme vybrať aj prehliadač, vďaka ktorému budeme môcť internet a internetové stránky prehliadať. Každý prehliadač má nejaké výhody, určite aj nevýhody, často je však o preferenciách k danej značke či produkte. Mohli by sme povedať že v terajšom rozložení trhu rozhodne dominuje prehliadač od Google to Chrome, ktorý je podľa viacerých odborníkov azda najrýchlejší a najspoľahlivejší. Nie každý má však dobrý pocit pri používaní práve tohto produktu a podobnú rýchlosť dosahuje aj Firefox Mozilla. Je skôr konzervatívnejšia a väčšinou ej používajú podľa štatistík starší ľudia. Samozrejme, na trhu je ešte celý rad prehliadačov. Do tretice je najobľúbenejší Safari, ktorý priniesol na trh Apple. Tieto tri prehliadače používa skoro väčšina všetkých užívateľov, ktorý prehliadajú internet. Vďaka nim si pozerajú web stránky, nakupujú v obchodov a podobne. Každý prehliadač má svoj nezameniteľný kód, ktorý sa aktualizáciami vylepšuje a tento kód ako keby číta kód web stránky či eshopu. Podľa toho, ako kód stránky alebo obchodu pochopí, tak ho užívateľovi zobrazí. Znamená to teda, že nie všetky prehliadače dokážu interpretovať web stránku alebo eshop rovnako. Niektoré posunú stránku do strany, iné zobrazia stránku s menším či väčším písmom, ktoré však často nevidieť. Zámerne sme pri vymenúvaní prehliadačov nespomenuli Internet Explorer. Tento, ako ho často nazývajú, prežitok doby ešte stále používa malá menšina užívateľov, ktorý sú verní tomuto azda najznámejšiemu prehliadaču na svete. Jeho kód však bol často krát zlý, nevedel dobre čítať web a často ukazoval segmenty webu na iných miestach, ako mali byť. Aj kvôli tomu sa stal časom už neobľúbeným a nahradili ho spomínané prehliadače. Jeho kód sa samozrejme vyvíjal takisto ďalej a aktualizáciami vylepšoval, nie je to však stále ono.
Určite je to kvôli tomu, aby ste mali všetky položky v eshope na správnom mieste, aby prvky, ktoré sú použité, zostali tam, kde majú a aby ich pozície zostali zachované. Nechcete určite spôsobiť užívateľom chaos tým, ako sú usporiadané jednotlivé segmenty a ako je usporiadaná celá štruktúra obchodu. Aj vďaka celkovej ucelenosti a univerzálnosti zobrazovania k jednotlivým prehliadačom sa Vás eshop môže stať obľúbeným a navštevovaným.
Niektoré rozdiely medzi prehliadačmi sú však badateľné až po dlhom pozeraní na obe varianty. Bežný užívateľ si ich často nevšimne, nie sú mu príliš podstatné a jediné, čo ho zaujíma, je nákup. My však chceme, aby žiadne rozdiely medzi prehliadačmi v prehliadaní našich internetových obchodoch neboli a tak optimalizujeme eshopy pre prehliadače. S takouto optimalizáciou sa nemusíte báť o stabilné miesto daného prvku v eshope. Určite nechcete zákazníka odradiť tým, ako vyzerá Váš eshop v jeho prehliadači len preto, že používa celkom iný ako Vy. Rozhodne je lepšie byť pripravený na všetky alternatívy a teda optimalizovať web a eshop pre všetky prehliadače, ako keby sa máte spoľahnúť len na zákazníkov s jedným typom internetového prehliadača.
.