Možno ste o možnosti zaheslovania web stránky počuli, možno nie. My si povieme, aké sú výhody a nevýhody, a prečo vlastne web stránku heslovať, keď jej primárny účel je, že má byť neustále každému k dispozícií.
Web nemusíte sprístupniť každému, kto si ho otvorí. Alebo si môžete vybrať podstránky a kategórie, ktoré budú dostupné všetkým návštevníkom a zasa tie, ktoré budú prístupné iba pod nejakým heslom, ktoré obdržali.
Výhody web stránky, ktorá je celkom alebo z časti zaheslovaná sú nesporné. Medzi tú najväčšiu výhodu patrí rozhodne fakt, že prístup k jej zaheslovaným častiam majú len návštevníci, ktorí poznajú heslo. Ak máte teda informácie, ktoré nechcete zverejniť pre všetkých a chcete, aby ich videlo a malo k dispozícií kedykoľvek k nahliadnutiu len úzka skupina ľudí, potom si zvoľte zaheslovanie stránky a je to pre Vás dobrá voľba. Všeobecne sa prístup cez heslo dostanete k niečomu relatívne tajnému alebo osobnému. Svoje informácie, ktoré ste zadali na web stránke si potom môžete meniť a inak upravovať. Na tieto časti web stránky si väčšinou môžete umiestniť aj rôzne súbory, či už je to text, obrázky alebo videá a tieto súbory sa dajú v konečnom dôsledku neskôr aj stiahnuť.
Zaheslovanie pri web stránkach nevidieť až tak často. Väčšinou sa heslujú eshopy, respektíve funkcie prihlásenia sa dajú oveľa lepšie a efektívnejšie využiť najmä pri internetových obchodoch. Web stránky v zásade ukrývajú informácie, obrázky či videá. Samozrejme, sú to často veľmi cenné dáta, ktoré chcete uchovať pred ostatnými, avšak niektorí k nim práve prostredníctvom hesla majú prístup. V internetových obchodoch je využívanie prihlásenia oveľa praktickejšie. Vždy máte k dispozícií svoje osobné údaje, ktoré môžete meniť. Pri objednávke už nemusíte vyplňovať každý raz Vaše meno či bydlisko, jednoducho sa prihlásením do objednávky vyplnia aj samotné. Šetrí to čas a neraz aj peniaze. Práve prihlásením môžete mať na produktoch celkom iné ceny ako zákazníci, ktorí prihlásení nie sú. Vďaka tomu Vás samotní majitelia eshopov ako zákazníkov môžu odmeňovať nižšími cenami za lojalitu k Vašej firme.
Dnes vládne spoločný názor, že web stránky musia byť neustále každému na očiach a musia sa stále propagovať, pretože len propagácia prináša nových zákazníkov a tí v konečnom dôsledku zisk. Pracujeme na SEO optimalizácií, PPC kampaniach a rôznych iných online marketingových aktivitách. Niekedy je však skutočne lepšie, ak je časť web stránky zaheslovaná. Neznamená to však, že sa web ako celok nemôže propagovať. Rozdiel je iba v tom, že nie všetky podstránky a časti budú prístupné pre každého návštevníka. Zadanie hesla však už nie také obťažujúce ako v minulosti. Najmä prehliadače si ho veľmi radi zapamätajú a ponúkajú Vám ho už vyplnené. Preto potreba neustáleho vypĺňania hesla a mena na web stránku či na eshop zaniká. Všetko je zautomatizované a oveľa rýchlejšie.
Zaheslovanie sa nehodí pre každú web stránku. Individuálnym prístupom však dokážeme s Vami prekonzultovať všetky výhody a nevýhody a Vy sa môžete rozhodnúť.
.