Čoraz častejšie sa slovo responzívny začalo objavovať v súvislosti s internetovými obchodmi a web stránkami. Čo vlastne toto cudzie slovo znamená? Responzívny je niečo ako prispôsobiteľný a pri web stránkach a eshopoch znamená, že sa prispôsobia veľkosti zariadenia, s ktorým prehliadate web. Aj vďaka tomu vidíte dobre rozložené prvky na Vašom nie veľkom monitore či obrazovke. Nebude Vás však vyrušovať neustále približovanie a odďaľovanie stránky, hľadanie na webe niečo, prečo ho v podstate prehliadate a podobne. Tak, ako responzívny dizajn neobišiel web stránky, neobišiel ani internetové obchody. Aj pri eshopoch platí, že nakupovať nemusíte iba cez počítače a veľké notebooky, ale aj cez tablety či smartfóny. Aj vďaka tomu môžete zvýšiť predaj Vašich produktov a služieb a aj vďaka tomu sa môžete stať v očiach Vašich zákazníkov ešte obľúbenejšími. Umožnite preto Vašim návštevníkom prehliadať eshop pohodlne aj cez menšie zariadenia.
Často si však majitelia eshop myslia, že responzívny dizajn už nemôžu mať, pretože majú vytvorený obchod a po responzivite ani stopy. My Vám responzívny dizajn vytvoríme aj na už existujúcom internetovom obchode. Stačí, ak nám poskytnete prístup na Váš eshop a v dohľadnej dobe Vám aplikujeme responzívny dizajn. Celý dizajn ako taký zostane nezmení, rozdiel bude iba v jeho prehliadaný cez menšie obrazovky. V takom prípade rozdiel uvidíte ihneď. Pri responzívnom dizajne je rozhodne dôležité, aby ste si dopredu rozmysleli, ako by mal vyzerať Váš eshop na tablete či na smartfóne. Je dôležité, aby podstatné prvky aj na takýchto zariadeniach boli zákazníkovi čo najbližšie a aby sa vedel v obchode orientovať. Samozrejme, veľmi radi a ochotne Vám poradíme. Menu Vášho eshopu je často krát dobré dať do väčších kategórií a vynechať obrázky, ktoré sú pre tento typ užívateľov a návštevníkov na telefóne nepodstatné. Pri samotnom rozhodnutí o responzívnom dizajne by ste mali mať akúsi podporu zo strany samotných zákazníkov. Mali by ste určite vedieť, či Vás navštevujú z takýchto zariadení a či sa Vám oplatí investovať do responzívneho dizajnu. Mohli by sme povedať však, že ak nie hneď teraz, v budúcnosti sa Vám to oplatí, pretože trh s takými zariadeniami neustále rastie a je len otázkou času, kedy ich budú požívať azda všetci. Takisto je veľmi dôležité povedať, že ešte stále neboli vytvorené štandardy na jeho tvorbu. Sú na svete len nejaké odporúčania, podľa ktorých sa aj my riadime a ktoré dodržujeme.
Ak by sme chceli hovoriť aj o ďalších výhodách pri responzívnom dizajne, medzi tie najhlavejšie ešte patrí aj SEO optimalizácia. Vyhľadávač dokáže prečítať zdrojový kód Vášho eshopu a tak veľmi ľahko vie zistiť, či Váš eshop je responzívny. Responzívny v jeho očiach znamená, že sa staráte o obchod a chcete prilákať ešte viac zákazníkov. Táto Vaša snaha je odmenená lepším vnímaním Vášho eshopu a posunutím do vyšších pozícií na jednotlivé kľúčové slová.
Responzívny dizajn je určite pozitívum, ktoré ocenia Vaši zákazníci. Ak nie hneď teraz, v budúcnosti určite. Okrem toho je pre Vás určite dôležitá aj SEO optimalizácia. A to sú dôvody, pre ktoré sa určite oplatí investovať do tohto dizajnu.
.