Sú alternatívou k SEO optimalizácií. Ich efekt sa dostaví za veľmi krátky čas, dokážu sa presne zacieliť a sú veľmi účinné. Hovoríme o platených reklamách, ktoré často poznáte pod skratkou PPC, avšak táto skratka je skôr pre konkrétny typ tejto reklamy. Obrovskou výhodou je však ich umiestenie. Organickými výsledkami môžete docieliť aj prvé miesto vo vyhľadávači, avšak platená reklama bude vždy nad nimi, respektíve vedľa nich. Samotné umiestnenie ovplyvníme azda len sumou, ktorú sme ochotní zaplatiť, v zásade sú však všetky pozície veľmi výhodné.
Keďže sú platené, budú mať určite rôzne výhody. Okrem skvelého umiestnenia vo vyhľadávači je to aj presné zacielenie. Pri tomto type reklamy je tak veľmi dôležitá stratégia. Tá sa rozhodne začína samotným vytypovaním jednotlivých zákazníkov, ich charakteristík a iných faktorov. Keďže predpokladáme, že si užívatelia nebudú zadávať Vašu presnú url adresu do vyhľadávača, treba si rozmyslieť, aké slová by si mohli vyhľadávať, respektíve, aké sa vo všeobecnosti vyhľadávajú. Podľa toho môžeme zostaviť PPC kampaň, ktorá bude účinná. Výber kľúčových slov je skutočne v prvotnej fáze kľúčový. Dôležité je teda poznať, cez ktoré slová či frázy prichádzajú na Váš eshop zákazníci. Tieto slová môžeme vhodne zakomponovať do platenej reklamy, ktorá upúta vo vyhľadávači prípadných zákazníkov. Okrem url adresy Vášho internetového obchodu môžeme pripojiť k tejto reklame aj vetu s kľúčovými slovami, frázu, vďaka ktorej oslovíte užívateľov a správny nadpis, ktorý by mal byť úderný.
Platené reklamy, ako sme už uviedli vyššie, sú nesprávne označované ako len PPC. Samotná Pay Per Click reklama znamená platenie za klik na reklamu od užívateľa. Nezáleží teda na tom, koľko krát sa zobrazí reklama, ale na tom, koľko krát bolo na ňu kliknuté. Táto forma je často najviac obľúbená, pretože je to reálna platba za užívateľa, teda návštevníka a možno aj zákazníka v konečnom dôsledku. Druhou formou je Pay Per View, ktorá zanmená platenie za zobrazenie reklamy, často banneru. Užívateľ teda nemusí kliknúť na banner či reklamu, stačí, ak sa mu zobrazí. Na druhej strane nezáleží na počte klikov, ale na zobrazeniach. Či je pre Vás vhodná prvý alebo druhý typ reklamy, radi s Vami prekonzultujeme. Je dôležité, aby ste mali na začiatku predstavu o tom, čo by ste chceli dosiahnuť platenou reklamou. Samozrejme, väčšinou sa mieni prílev nových zákazníkov. Pre niektorých je však dôležité aj povedomie či znalosť značky alebo obchodu.
Pri oboch typoch je veľmi dôležitá suma za reklamu, či za zobrazenie, alebo za kliknutie. Často hovoríme o centoch za jeden krát, cena sa však odvíja od toho, ako veľmi sú vyhľadávané dané kľúčové slová a podobne. Ak bude platená reklama úspešná, veľmi ľahko sa môže cena znižovať. Naopak, ak na ňu nebude nikto klikať a nikomu sa zobrazovať, bude cena relatívne vysoká. Reporty či štatistiky o úspešnosti sú však u nás samozrejmosťou. Aj vďaka nim dokážeme rozhodovať spolu s Vami o ďalšom postupe.
.